Bier Forum
Bier Forum
Bier Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Bier Forum

Bier forum van Travian server 1
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Raadsels voor iedereen

Ga naar beneden 
+2
W.Warrior
Hardstyle
6 plaatsers
AuteurBericht
Hardstyle
BarMan
Hardstyle


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-12-10
Leeftijd : 31

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 1:25 am

raadsels zijn leuk voor degene die het raadsel heeft, frustrerend voor degenen die t niet op kunnen lossen en een goed gevoel gevend voor hen die het wel op kunnen lossen.
daarnaast studeer ik aan de TU/e, dus het is mijn plicht dit onderwerp te beginnen.

het idee is: je post een raadsel, zodra het opgelost is post de oplosser een raadsel (of niet als hij/zij daar geen zin in heeft, ik heb er genoeg) etc.

raadsel 1 (sorry dat het in het engels moet, heeft iemand bezwaar?):

I have rivers without waters,
and forests without trees.
I have mountain without rocks,
and cities without houses.
What am I?
Hint: Travian heeft het ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bierzaken.actieforum.com
W.Warrior
BarMan
W.Warrior


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 05-01-11
Leeftijd : 35
Woonplaats : [A-Z][a-z]*-?[A-Z]?[a-z]*

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 1:08 pm

landkaart...


Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%?

Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?

Aanwijzingen:

* De Brit woont in het rode huis.
* De Zweed heeft honden als huisdier.
* De Deen drinkt thee.
* Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
* De eigenaar van het groene huis drinkt bier.
* De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
* De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
* De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
* De Noor woont in het eerste huis.
* De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
* De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
* De persoon die Blue Master rookt, drinkt koffie.
* De Duitser rookt Prince.
* De Noor woont naast het blauwe huis.
* De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.

dus wil het volgende weten:
De <nationaliteit> woont in het <nummer> huis met de kleur <kleur>. Rookt sigaren van het merk <merk>. Drinkt <drinken>. En heeft als huisdier een vis.
Terug naar boven Ga naar beneden
sir ck1
Bavaria



Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 06-01-11
Leeftijd : 40

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 4:16 pm

ik denk dat dit het antwoord is...

de duitser woont in huis nr 4 met een groene kleur rookt prince-sigaren en heeft een vis als huisdier...
Terug naar boven Ga naar beneden
W.Warrior
BarMan
W.Warrior


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 05-01-11
Leeftijd : 35
Woonplaats : [A-Z][a-z]*-?[A-Z]?[a-z]*

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 6:38 pm

wat drink hij???
Terug naar boven Ga naar beneden
sir ck1
Bavaria



Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 06-01-11
Leeftijd : 40

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 7:40 pm

oeps sorry... vergeten bij zetten...
maar eigenlijk moet je dat toch niet vragen?...
BIER natuurlijk!! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 06, 2011 10:35 pm

kennen jullie de honestants and swindlecants?
Terug naar boven Ga naar beneden
azerter
Bavaria
azerter


Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyvr jan 07, 2011 10:44 pm

1.Wat is het gevaarlijkste gedeelte van een auto?

2.Waarom gebeuren de meeste ongevallen in het verkeer
wanneer mannen gedronken hebben?

3.Waarom droeg men vroeger wollen kousen
en tegenwoordig sokken van nylon?

4. Wie breekt er eerder een been, iemand die van een tafel
of iemand die van een kerktoren valt?










1. De bestuurster.

2. Omdat ze dan hun vrouwen laten rijden.

3. om de voeten

4. Iemand die van de tafel valt,
omdat hij eerder op de grond is!
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyma jan 10, 2011 1:29 pm

poging 2...

de honestants and swindlecants.
There are two kinds of people on a mysterious island. There are so-called Honestants who speak always the truth, and the others are Swindlecants who always lie.
Three fellows (A, B and C) are having a quarrel at the market. A gringo goes by and asks the A fellow: "Are you an Honestant or a Swindlecant?" The answer is incomprehensible so the gringo asks B: "What did A say?" B answers: "A said that he is a Swindlecant." And to that says the fellow C: "Do not believe B, he is lying!" Who is B and C?

Woordenlijst:
- gringo: ik weet niet wat het is, maar het komt er op neer dat hij niet van het eiland is.
- quarrel: weet ik ook niet, maar is niet echt belangrijk. een praatje ofzo of een discussie.
Terug naar boven Ga naar beneden
sir ck1
Bavaria



Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 06-01-11
Leeftijd : 40

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyma jan 10, 2011 6:33 pm

wat krijg je als je een mol kruist met een olifant?
Terug naar boven Ga naar beneden
Hardstyle
BarMan
Hardstyle


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-12-10
Leeftijd : 31

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyma jan 10, 2011 7:45 pm

blinde olifant
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bierzaken.actieforum.com
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyma jan 10, 2011 7:54 pm

poging 3 (ik hoop dat ik nu niet onderbroken wordt)

de honestants and swindlecants.
There are two kinds of people on a mysterious island. There are so-called Honestants who speak always the truth, and the others are Swindlecants who always lie.
Three fellows (A, B and C) are having a quarrel at the market. A gringo goes by and asks the A fellow: "Are you an Honestant or a Swindlecant?" The answer is incomprehensible so the gringo asks B: "What did A say?" B answers: "A said that he is a Swindlecant." And to that says the fellow C: "Do not believe B, he is lying!" Who is B and C?

Woordenlijst:
- gringo: ik weet niet wat het is, maar het komt er op neer dat hij niet van het eiland is.
- quarrel: weet ik ook niet, maar is niet echt belangrijk. een praatje ofzo of een discussie.
Terug naar boven Ga naar beneden
karoende
Bavaria



Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 07-01-11
Leeftijd : 51
Woonplaats : belgium

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: op de wei   Raadsels voor iedereen Emptydi jan 11, 2011 5:08 pm


je hebt een vierkant weiland met zijden van 66meter lang op 3 hoeken ervan staat een boom
een hond loopt van boom naar boom 1min10 en langs de zijde zonder boom 70seconden
hoe kan dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydi jan 11, 2011 5:37 pm

mensen, hoe moeilijk is het om gewoon te wachten totdat het raadsel wat er nog staat opgelost is?
Ik heb nu al drie keer geprobeerd mijn raadsel voor te stellen maar niemand lijkt zich iets aan te trekken van wat ik hier post.
als iemand er problemen mee heeft dat het in het engels staat dan zeg je dat toch ff, ik ben gestopt met mijn studie, ik heb tijd genoeg om het ff te vertalen in 2 minuutjes.

de honestants and swindlecants.
There are two kinds of people on a mysterious island. There are so-called Honestants who speak always the truth, and the others are Swindlecants who always lie.
Three fellows (A, B and C) are having a quarrel at the market. A gringo goes by and asks the A fellow: "Are you an Honestant or a Swindlecant?" The answer is incomprehensible so the gringo asks B: "What did A say?" B answers: "A said that he is a Swindlecant." And to that says the fellow C: "Do not believe B, he is lying!" Who is B and C?

Woordenlijst:
- gringo: ik weet niet wat het is, maar het komt er op neer dat hij niet van het eiland is.
- quarrel: weet ik ook niet, maar is niet echt belangrijk. een praatje ofzo of een discussie.

is het antwoord op het vorige raadsel btw dat je in een ander getallenstelsel rekent?
Terug naar boven Ga naar beneden
sir ck1
Bavaria



Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 06-01-11
Leeftijd : 40

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydi jan 11, 2011 7:13 pm

sorry kotserb, weet het antwoord op uw raadsel niet, maar wil toch even het antwoord op mijn raadseltje geven tussendoor...
als je een mol kruist met een olifant krijg je...
HELE grote molshopen!! lol!

en op dat van de hond, dat is logisch want elke zijde is zonder boom want de bomen staan op de hoek en 1min10=70sec
Terug naar boven Ga naar beneden
karoende
Bavaria



Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 07-01-11
Leeftijd : 51
Woonplaats : belgium

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydi jan 11, 2011 10:28 pm

sir ck1 schreef:
sorry kotserb, weet het antwoord op uw raadsel niet, maar wil toch even het antwoord op mijn raadseltje geven tussendoor...
als je een mol kruist met een olifant krijg je...
HELE grote molshopen!! lol!

en op dat van de hond, dat is logisch want elke zijde is zonder boom want de bomen staan op de hoek en 1min10=70sec




op café werkt ie beter
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 13, 2011 11:15 am

wat bedoel je met het café?

hij is btw niet zo heel moeilijk.
Ik had wel verwacht dat als mensen het einstein-raadsel konden oplossen ook wel hier op zouden kunnen komen:
Stel dat B de waarheid spreekt zegt A dus dat hij een swindlecant is.
Maar dan zou alles wat hij zegt dus gelogen zijn. Volgens B zegt A dus: "Ik ben een swindlecant", wat gelogen is, dus dan zou A een honestant zijn. Maar A kan nooit allebei zijn, dus moet B een swindlecant zijn, en dus is C een honestant.
Terug naar boven Ga naar beneden
sir ck1
Bavaria



Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 06-01-11
Leeftijd : 40

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptydo jan 13, 2011 10:20 pm

Tja als je het ZO bekijkt... cyclops
nee man, kon er niet aan uit...
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyvr jan 14, 2011 10:06 pm

okee een hele flauwe dan:

stel je een tuin voor, met een boom.
het is een perenboom
niet verrassend hangen er peren aan die boom.
Daarna komt er een windvlaag.
Na de windvlaag hangen er geen appels aan de bomen en liggen er geen appels op de grond.
hoe kan dat?
Let op: dit is een heel flauw raadsel, hij komt btw uit het engels.
Terug naar boven Ga naar beneden
KotserB
Bavaria



Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 06-01-11

Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Emptyma jan 17, 2011 1:06 am

omdat niemand m ziet zal ik m verklappen (waarschijnlijk klopt het grammaticaal allemaal neit, maat goed):

er hingen twee appels aan de boom, een is er af gewaait.
zo hangen er geen appels, maar 1 appel aan de boom.
idem voor op de grond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Raadsels voor iedereen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Raadsels voor iedereen   Raadsels voor iedereen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Raadsels voor iedereen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» de Berg voor iedereen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Bier Forum :: The Pub :: Forum Spelletjes-
Ga naar: